۱۳۸۸ خرداد ۱۰, یکشنبه

'گزارش مبهم شبکه بی بی سی فاشیست فارسی از نا آرامیها در زاهدان


به گزارش آژانس خبری تفتان در حالی که ملت بلوچ تماما به خیابانها ریخته و به اهانتها و تهدیدهای سلیمانی و زابلیها اعتراض کرده اند و زمین وزمان از این تظاهرات عظیم مردمی خبردار است شبکه فارسی بی بی سی گزارشی مبهم در این مورد ارائه داد که نشانگر همان ذهنیت فاشیستی فارسی مسئولان این شبکه می باشد.
به گزارش بی بی سی سه روز پس از انفجار بمب در یکی از مساجد شیعیان در شهر زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان، گزارش ها از وقوع ناآرامی در نقاطی از این شهر از صبح یکشنبه 10 خرداد (31 مه) خبر می دهد.

خبرنگاران در زاهدان می گویند این درگیری ها ظاهرا زمانی آغاز شد که در مراسم ترحیم کشته شدگان انفجار چند روز پیش، به امام جمعه اهل تسنن زاهدان، توهین شد.

با این حال گزارش شده است که به مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل تسنن، هیچ آسیبی نرسیده است.

از زاهدان گزارش رسیده که صدای تیراندازی در شهر شنیده می شده و آژیرهای پلیس و آمبولانس هم در طول روز شنیده می شده است.

عماد مزاری، سردبیر هفته نامه صبح زاهدان، گفته است که ادارات، بانکها و مغازه ها از ظهر روز یکشنبه تعطیل بوده اند و جوانهای معترض "شیشه های اماکن" را شکسته اند.

روزنامه نگار دیگری نیز گفته که تعدادی خودرو در خیابانهای مختلف به آتش کشیده شده و دود غلیظی در برخی نقاط شهر مشاهده شده است.

بمب گزاری در مسجد امیرالمومنین زاهدان، 25 کشته و 140 مجروح بر جای گذاشت و گروه موسوم به جند الله مسئولیت ان کشتار را بر عهده گرفته است.

نا آرامی های زاهدان علی رغم بیانیه مولوی عبدالحمید، که کشتار شیعیان در مسجد را محکوم کرده بود و از مردم سنی منطقه خواسته بود اجازه ندهند این واقعه به بروز اختلاف قومی و فرقه ای منجر شود، شدت گرفت.

آیت الله علی خامنه ای هم در بیانیه مشابهی از شیعیان خواسته بود با بردباری از گسترش اختلافات فرقه ای جلوگیری کنند.

۱ نظر:

به امید ارزوی ازادی وعدالت برحق.بچه های سرباز گفت...

گفته بودیم زمان همه چیز را مشخض میکنه زابلی های متجاوز.....


زابلی زابلی حیا کن بلوچستانو رها کن
مرگ شما ها از ننگ شما هابهتر هست
پس کشته شوید به حکم الله تعالا به دست مبارزان مقاومت مردمی جندالله


تا بود جانم دم از صدیق اکبر میزنم ناله های عاشقی از بهره عمر میزنم نام عثمان وعلی چون تاج بر سر میزنم طبل ابوبکر و عمر بر بلوچستان ایرانم میزنم

به امید ارزوی ازادی وعدالت برحق.بچه های سرباز
قدم به قدم با مجاهدین جندالله( مجاهدین بخش سرباز با آرزوی آزادی و عدالت بر حق)
بپاخیز ای مسلمان پرچم توحید برپا کن
زجا برخیز که هنگام جهاد است
الله اکبر الله اکبر الله اکبر